Comunicarea online a luat amploare si specialistii din domeniu acorda o importanta tot mai mare strategiei web. Aceasta se bazeaza pe calitatea conceptului si a continutului. Continutul unei pagini consta acum in mult mai mult decat text simplu. Avem meniuri, forumuri, link-uri, imagini, sunet, video, fisiere, etc, si acest continut nu mai poate fi trantit alandala intr-o pagina. Este nevoie de organizare pentru a avea succesul dorit. Cunoscatorii folosesc CRP-ul.
Cel mai eficient mod de a incepe cercetarea si documentarea pentru strategia de dezvoltare a continutului web este aplicarea CRP-ului (Content Requirements Plan). Acesta va permite sa dezvoltati strategia de continut astfel incat realizarea designului web sa fie condusa de cerintele continutului. CRP este un document fundamental de gestionare a proiectului pentru ghidarea fiecarui aspect al continutului, designului, dezvoltarii si masurarii pentru proiectele web.
Elementele unui CRP sunt:
- Stabilirea obiectivelor continutului in ordinea importantei.
Obiectivele trebuie sa fie clare, concise si la obiect (ex: sa informeze publicul, sa creeze un magazin virtual unde clientii pot achizitiona produse prin internet, etc)
- Stabilirea publicului tinta, in ordinea importantei, si schitarea unui scurt profil pentru fiecare. Cui se adreseaza site-ul? Care sunt potentialii utilizatori?
- Descrierea continutului si cum ar trebui intrebuintat acesta in website. Se porneste de la o posibila schema de navigare sau de organizare a continutului.
- Cerintele principale
Indicati cerintele principale pentru acest continut. Aceasta informatie trebuie sa fie generala si sa scoata in evidenta cine vor fi utilizatorii finali si rezultatele, nu neaparat cum vor fi acestea implementate.
- Evaluarea continutului
- Includeti un inventar al continutului, care este un formular de sarcini ce cuprinde informatii cum ar fi:
- ce obiective ale continutului vor fi dezvoltate;
- tipul fiecarui obiectiv de continut si o scurta descriere;
- ce obiective de continut sunt noi si trebuie dezvoltate;
- cine le va dezvolta pe fiecare in parte;
- care dintre ele exista deja intr-o oarecare forma;
- cine este responsabil de fiecare obiectiv de continut;
- nivelul de importanta al fiecaruia.
|